„Principiile capitalismului moral sunt valabile pentru orice tip de companie, mica sau multinationala, si pentru orice tip de economie, traditionala sau postindustriala. Ideea centrala a capitalismului moral este ca succesul financiar sustenabil al unei companii depinde de masura in care modelul sau de afaceri incorporeaza principiul responsabilitatii sociale si al obligatiei de buna administrare. Capitalismul moral se bazeaza pe acea teorie a firmei conform careia companiile genereaza cinci forme distincte de capital: reputational, social, uman, financiar si fix. Maximizarea impactului fiecarui tip de capital necesita abilitati speciale, morale si interpersonale sau de relationare. Standardele etice sporesc valoarea tuturor acestor capitaluri ale unei companii.
Consider capitalismul moral drept cea mai rapida cale prin care economiile traditionale si cele preindustriale se pot dezvolta, pot crea prosperitate si pot adopta tehnologii moderne de productie. Cresterea capitalului, in toate formele acestuia, asigura companiilor resursele necesare succesului pe termen lung. Prin asigurarea acestor resurse de capital, timpul se transforma din inamic in aliat al companiilor. Accesul continuu la resursele de capital permite companiilor sa invete din propriile greseli, sa-si depaseasca dificultatile, sa‑si construiasca o reputatie si sa-si fidelizeze clientii. Fara toate aceste resurse stabile de capital, atat mediul de afaceri, cat si economia unei tari sunt vulnerabile in situatiile de criza, in cazul unor schimbari nefaste ale pietei sau, pur si simplu, in fata nesansei.“ - Stephen Young
.s.