Marketingul bancar reprezinta fundamentul pentru intelegerea şi aprofundarea cunostintelor legate de managementul unor relatii tot mai complexe dintre banci si clientii lor şi este parte integranta a gestionarii si dezvoltarii afacerilor bancare.
În contextul dinamicii economice actuale, caracterizata de modificari structurale ale cadrului de reglementare, de eforturile de recastigare a increderii si de reasezare sistemica post criza financiara, fiecare institutie bancara isi orienteaza resursele astfel incat sa beneficieze de oportunitatile din piata si sa creeze valoare pentru actionari.
Cartea abordeaza prezentarea teoretica a conceptelor fundamentale ale marketingului bancar, prezinta sinergiile in cadrul institutiilor bancare, la nivel strategic si tactic si include exemple relevante din mediul bancar intern si international care au contribuit la individualizarea institutiilor bancare.In mod functional, conceptele prezentate sunt specifice marketingului bancar, fiind utilizate in majoritatea departamentelor unei banci, avand in centru relationarea banca–client, deoarece clientul bancii este activul cel mai important, care trebuie invitat şi educat sa consume produse si servicii bancare, monitorizat si fidelizat, sustinut sa-si dezvolte afacerea si sa utilizeze in continuare banca si expertiza acesteia.
Alaturi de instrumentarul „traditional” de marketing utilizat in mediul bancar, in cadrul lucrarii se abordeaza si rolul marketingului bancar „digital”, se prezinta noul camp de lupta – mediul virtual, in care se intalnesc bancile si consumatorii de produse si servicii bancare si care determina comportamente specifice, se accentueaza asupra dinamicii tehnologiei ca suport pentru afacerile bancare.