Odată cu împlinirea vârstei şcolare, în viaţa copilului începe procesul de integrare a acestuia în viaţa şcolară, ca o necesitate obiectivă. De la această vârstă, o bună parte din timp este rezervată şcolii, activităţii de învăţare care devine o preocupare majoră. în programul zilnic al elevului intervin schimbări impuse de ponderea pe care o are acum şcoala, schimbări care nu diminuează însă dorinţa lui de joc. Jocul devine o problemă majoră în timpul întregii copilării.
In aceste condiţii se impune o exigenţă sporită în ceea ce priveşte dezvoltarea ritmică a volumului de cunoştinţe matematice ce trebuie asimilate de elevi şi în mod deosebit, necesitatea ca lecţia de matematică să fie completată sau intercalată cu jocuri didactice, cu conţinut matematic. Uneori, chiar un exerciţiu sau o problemă matematică poate deveni joc didactic matematic, dacă realizează un scop şi o sarcină didactică matematică; foloseşte elemente de joc şi un conţinut matematic adecvat; accesibil şi atractiv utilizând reguli de joc cunoscute anticipat şi respectate de elevi.