Orrec este fiul brantorului de Caspromant, iar Gry este fiica brantorilor de Barre și Rodd. Au crescut împreună în Tărâmurile de Sus, unde domeniile lor se învecinau. Oamenii acelor ținuturi sunt precum pământurile pe care trăiesc: aspri, sălbatici și mândri. Se războiesc permanent cu unul sau altul dintre vecinii lor, își mână vitele, îi iau prizonieri pe servi, își sporesc averile. Doar darurile mai pot menține fragila pace dintre ei. Darurile sunt puteri date pentru a fi folosite la protejarea domeniilor: ele sunt lăsate moștenire de către tată fiilor săi și de către mamă fiicelor sale. În Barre, darul constă în chemarea animalelor. Femeile din Cordemant au puterea de a lăsa pe cineva orb, surd sau mut. Darul celor din Rodd este puterea de a trimite un jungher vrăjit în inima unui bărbat sau de a-i tăia beregata cu el, ori să-l schilodească, dupa cum le este placul, dacă este în raza lor vizuală. Callemii pot mișca lucruri grele folosind numai cuvântul și gestul - chiar și clădiri, chiar și dealuri. Darul brantorului de Drummant este irosirea înceată. Casprii au cel mai bun și cel mai rău dintre daruri: desființarea - unei insecte, unui animal, unui loc. Orrec si Gry sunt moștenitorii domeniilor Caspro și Barre. Darul lui Gry se adeverește, însă, spre deosebire de mama ei, ea nu va chema animalele pentru a le vâna. Și Orrec are o problemă: darul lui este neîmblânzit - nu-l poate controla și de-aceea ajunge să fie cel mai periculos dar posibil.