Volumele acestei colecții pun la dispoziția profesorilor, părintilor, dar și a copiilor și elevilor, instrumente de evaluare educațională a valorii standard, luându-se ca referință conținutul programelor școlare în vigoare. Așa cum dorim să cunoaștem în mod obiectiv particularitățile psihologice ale copilului și ale elevului, tot așa trebuie să cunoaștem cât mai exact și profilul educațional al acestora. Nu este de ajuns să știm cum să instruim, ci e nevoie și să măsurăm cât mai puțin subiectiv nivelul de instrucție și de competențe specifice.
Aceste evaluări sunt necesare atât pentru identificarea nivelului de învățare, în diferite momente ale anului școlar (diagnoza), cat și pentru stabilirea unui parcurs al învățării individualizat în funcție de nivelul de pregătire al fiecarui copil și elev (planificarea și prognoza). O evaluare obiectivă a competențelor specifice reale ne oferă soluțiile eficiente de învățare adecvată, fie că e vorba de învățare, de consolidare, de excelență sau remedială. Vom putea de asemenea aprecia și valoarea de performanță atât pentru olimpiade și concursuri, dar și pentru viitoare examene de admitere în trepte superioare de școlarizare.