Doresc ca in aceasta lucrare de sinteza Noile educatii in societatea cunoasterii sa se reflecte esenta unor preocupari a dascalilor, a unor cautari, observatii atente mai mult sau mai putin indelungate, rezultate ale unor studii efectuate (in randul elevilor/ studentilor, cadrelor didactice, parintilor etc.), straduindu-ma sa dovedesc cu argumente, de fiecare data, ca ,,noile educatii sunt un domeniu extrem de complex al cunoasterii umane”.
	Dorinta mea de a aduna intr-un numar de pagini aceste materiale si preocupari, de a le pune la dispozitia cititorilor/ cursantilor s-a amplificat odata cu acumularea si selectarea datelor. De fapt, selectarea materialului din literatura consultata, a constituit operatie destul de dificila.
	 
	Doresc ca materialul prelucrat si selectat sa constituie un indemn in aceasta directie si totodata o baza informationala instructiva si formativa pentru cititorii de diferite varste si profesiuni, care vor avea curiozitatea sa-l rasfoiasca.
	Unele puncte din tematica abordata pot constitui puncte de sprijin in procesul autoeducatiei si al educatiei permanente, spre binele comunitatii in care traim.
	Noile educatii au o fundamentare interdisciplinara, bazandu-se pe contributii ale informaticii, filosofiei, antropologiei, dar mai ales ale Stiintelor educatiei, fiind organizata in jurul celor patru piloni ai cunoasterii:
	 
	- a invata sa stii, care se refera la dobandirea instrumentelor cunoasterii;
	- a invata sa faci (a invata sa faci bine) astfel incat individul intra in relatie cu mediul ambiant;
	- a invata sa traiesti impreuna cu altii (a convietui) se refera la comunicare, cooperare participand la activitatile umane;
	- a invata sa fii, care rezulta din primele trei.
	 
	Aceste informatii concretizate in prezentul volum se adreseaza, spre confruntare:
	- studentilor care frecventeaza cursurile de formare initiala, din cadrul Departamentului pentru Pregatirea si Perfectionarea Personalului Didactic;
	- profesorilor practicieni in efortul lor de formare continua, pentru realizarea obiectivelor educatiei;
	- autorilor de programe si manuale curriculare, de didactici a specialitatii, care sa aduca amendamente privind optimizarea procesului instructiv-educativ;
	- profesorilor – mentori care coordoneaza desfasurarea practicii pedagogice;
	- elevilor ,,subiectii educatiei”, care sunt beneficiarii primari etc.
	 
	Autoarea           
    
     
           
    
    
    
      .s.