Prin ce se deosebește o lecţie izbutită de o oră nereușită? Dar un profesor motivat de un dascăl plafonat? Dincolo de materia predată sau de calitatea elevilor, diferenţa provine în primul rând din calitatea relaţiilor interpersonale, susţine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea" profesorilor. Plecând de la cazuri concrete, autorii oferă instrumentele necesare pentru îmbunătăţirea aptitudinilor de comunicare ?i de aplanare a conflictelor iscate în clasă. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstrează că dascălii pot evita mesajele devalorizante, că pot lua decizii care să-i motiveze pe toţi elevii și că sunt în stare să treacă peste capcanele autoritarismului și permisivităţii excesive.
Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg răspândite de „eficientizare" a părinţilor, profesorilor ?i liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace ?i a fondat centrul Gordon Training International (GTI).
Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul „modelului în patru pa?i de învăţare a noilor competenţe".
.s.