Managementul care ignora comportamentul organizational este fatalmente neperformant fie pe termen scurt, fie pe termen lung. Premisa de baza a abordarii propuse in lucrarea de fata este ca orice incercare de intelegere a comportamentului organizational implica orientarea analizei atat spre membrii organizatiei, ca initiatori si "constructori" ai proceselor si practicilor de organizare, cat si spre produsul sau modul de consacrare/finalizare al acestor procese - organizatia. Totodata, acceptand ideea ca managementul joaca un rol esential in organizarea si coordonarea comportamentului membrilor si grupurilor, precum si in determinarea unor mecanisme specifice de functionare ale organizatiei, este evident ca o parte a analizei este dedicata si discutarii unor aspecte esentiale ale conducerii. Optiunea in abordarea acestor teme porneste insa de la o logica de prezentare diferita de cea intalnita in majoritatea lucrarilor dedicate comportamentului organizational. Demersul este bazat pe premisa ca analiza oamenilor, respectiv a caracteristicilor lor, fie ca persoane individuale, fie in cadrul grupurilor, este relevanta doar in masura in care acestia sunt considerati ca actioneaza si interactioneaza ca actori organizationali.