x

 
Advertising / PR / Media
    
    
Alain de Botton
Advertising / PR / Media, Eseu / Publicistica
: Humanitas
: Romania
: 2015
ISBN: 978-973-50-5042-9
: 264
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:189.00

"Admirația (și succesul literar) de care se bucură Alain de Botton sunt relativ trans­parente: omul e un stoic postmodern, plin de compasiune și inteligență analitică, dar și un scriitor plăcut, care în­toarce frazele cu mă­ies­trie, presărându-le cu for­mulări memorabile, ușor de citat. Într-o epocă în ca­re unii proclamă moartea metafizicii și alții deplâng confiscarea filozofiei de că­tre științele tari (sau măcar de către neuroștiințe), acest evreu sefard, a cărui fa­mi­lie stabilită în Elveția l-a edu­cat și i-a permis să se naturalizeze ca scriitor britanic, este prizat de masele edu­cate (da, există deja așa ceva) tocmai pen­tru lipsa lui de fanatism, pentru uma­nis­mul său discret, manifestat în cărți care vizează „viața bună“ și moartea senină.   Citindu-l pe Alain de Botton, în­veți să iei ce-i mai delicat și sem­nificativ dintr-o existență pla­sată, de altfel, sub semnul mo­notoniei, al brutalității și al ba­na­lității repetitive. Nu e deloc puțin. Exis­tă astăzi o grămadă de entertaineri, guru, „coaci“ de-te-miri-ce, de la ikebana și die­te până la autocontrol și redactarea CV-ului câștigător, dar puțini dintre con­temporanii care investesc în sectorul con­silierii personale ating eficiența calmă, se­ducător talentată, a lui de Botton, care re­vine – tradus de același Radu Paras­chi­ves­cu – pe scena editorială de la noi. Tocmai am citit Știrile. Manualul utilizatorului (Hu­manitas, 2015) și m-am trezit aliniat fără dificultăți la judecățile autorului. El compătimește de această dată omul legat de știri, dependent de rumoarea irelevantă a noutăților fabricate în agenții și re­ver­be­rate în sfera media, în jurul ceasului, fără vreo pauză și cu tot mai puțină rațiune practică. Nu doar în România se petrece acest matracaj pentru care mai și plătim abonamente la cablu sau Internet. E un fe­nomen global, care maschează vidul spi­ri­tual al omului recent, ocupându-l cu con­su­mul, cu selecția progresivă a plăcerilor la care își închipuie că are dreptul și cu dorința obscenă de a participa la spec­ta­colul eșecului înregistrat de alții: numai așa se calmează, numai așa se liniștește cu via­ța lui „de rahat“, care-l scoate din minți prin anonimatul ei strivitor, dar și prin gustul ei sălciu, care trăznește a ratare. http://revista22.ro/files/news/manset/default/carte-baconschi.jpg Cartografiind critic lumea ști­rilor „care ne conduc cu pas sigur spre calvarul oro­­rii umane“, de Botton sca­nează toate capitolele re­le­vante: politica, știrile „din lumea largă“, din eco­no­mie, din lumea ce­le­bri­tă­ților, știrile despre de­­zastre consolatoare și ce­le care sti­mulează con­su­mul. Evi­dent, stan­dar­di­za­rea emoțiilor și coborârea nivelului sunt precondițiile suc­ce­sului pe o piață cu zeci de milioane de cli­enți. Știrile sunt (o) mar­fă, nimic mai mult. Iar structura lor e ple­biscitată, ve­ri­fi­cată prin instrumente so­fis­ticate de mar­keting și cinic adaptată la pro­filul psi­ho­lo­gic al occidentalului me­diu, mai interesat de aventurile prin­țe­se­lor decât de abs­trac­te­le calamități de pe al­te continente. „Banii sunt de vină doar par­țial. Nevoile fi­nan­ciare ale com­pa­nii­lor de știri înseamnă că respectivele com­pa­nii nu-și permit să avan­­seze idei care n-ar putea fi îmbrățișate ra­pid de un nu­măr uriaș de oameni“ – no­tea­ză de Bot­ton, adăugând că „o agenție de știri nu-și poa­te plăti facturile fără un public mai mare decât populația unei me­tropole de di­men­siuni respectabile“ (p. 75). Deci cam tot despre bani ar fi vorba, până la urmă...   Insolit e optimismul moral al au­to­rului, care nu se limitează la sa­ti­ri­zarea industriei de știri, ci fandează utopic, aproximând chipul unui „ser­viciu ideal de știri“. În compoziția unei asemenea structuri evoluate, de­di­ca­te binelui comun, scopul selectării in­for­mației ar fi – ei da ! – tocmai „ameliorarea morală“ a consumatorilor, consolarea lor în fața unei vieți triste de muritor care pen­dulează între maladie, singurătate și depresie, chiar dacă nu recunoaște această condiție lamentabilă. E ca și cum Marcus Aurelius ar face o vizită la Reuters sau ca și cum Seneca s-ar prezenta pe platoul unei Oprah Winfrey. Și, totuși, sutele de mii de cititori ai bonomului nostru autor londonez aparțin unei elite care poate pre­lua în „sistem“ unele sugestii: nu atât în numele progresismului etic (societatea con­tinuă să fie dominată de conservatori care nu cred în ameliorarea omului), cât din rațiuni de sănătate publică și mentală: încă un secol de matracaj informațional lipsit de scară axiologică și de empatie uni­versală ar putea împinge societățile oc­ci­dentale spre o radicală ineficiență în ac­țiunea asupra realității. Adică de pierderea la scor a competiției globale.   Notez și o altă tehnică debottoniană: rea­bilitarea paradoxală a viciilor. Dar nu pentru a propovădui stricăciunea lăun­tri­că, degradarea (și mai accentuată) a țe­su­tului social obosit de mass-media, po­pu­lism și materialism pretențios, ci pentru a provoca intelectul la salturi com­ple­men­tare: de pildă, invidia „ca trăsătură in­dis­pensabilă a unei vieți decente“, întrucât fiecare persoană pe care o invidiem cu­prin­de fragmente dintr-un eu al nostru mai bun... Nu înseamnă asta doar a con­fun­da invidia cu admirația? Aș spune că da.   Spre finalul eseului său, Alain de Bot­ton atacă și jurnalismul cul­tural care, într-o versiune mai am­bițioasă, ne-ar putea face să devenim „mai puțin meschini și mai puțin nefericiți“. Aici, producătorii de conținut lucrează „customizat“ (horri­bile dictu!), prefigurând viitorul nu prea îndepărtat când ar putea exista tot atâtea canale de nișă câți utilizatori potențiali. So­luția lui de Botton constă în efortul de a nu mai confunda noutatea cu importanța, dezintoxicarea periodică de aceste știri ca­re, prin avalanșa lor incongruentă, „dis­trug capacitatea de a gândi in­de­pen­dent“, pre­cum și regăsirea „artei de a fi moa­șe răb­dă­toare ale propriilor gân­duri“. „O viață înf­loritoare - conchide au­torul – pre­su­pu­ne capacitatea de a re­cu­noaște acele vre­muri când știrile nu ne mai pot învăța ni­mic original sau im­portant; perioade când ar trebui să re­fuzăm legăturile fanteziste cu străinii, când ar trebui să lăsăm gu­vernarea, tri­umful, eșecurile, creația sau uciderea în sea­ma altora, dându-ne sea­ma că avem niște obiective personale de ono­rat în tim­pul scurt care ne-a mai ră­mas.“ (p. 251) Nu este aceasta cea mai di­rectă și per­suasivă invitație la lectură?"   TEODOR BACONSCHI, Revista 22, nr.46, 2015
*
*
 
.s.

:

Flaviu Calin Rus
Advertising / PR / Media
Din cuprins: Consideratii generale asupra PR; Agentia de PR – departamentul de imagine; Modele de strategii si campanii...
: Institutul European
: Romania
: 2009
ISBN: 978-973-611-579-0
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:144.00
Tot ce ar trebui sa stii despre PR
-22 %
Anthony Davis
Advertising / PR / Media
Acest ghid foarte usor de citit cuprinde peste 500 de intrebari care deschid ochii, cu...
: Publica
: Romania
: 2008
ISBN: 978-973-88365-3-2
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:225.00
: 175.00
Simona Bonghez
Advertising / PR / Media
„Nu supravietuiesc speciile cele mai puternice, nici cele mai inteligente, ci cele mai usor adaptabile”...
: Universul Juridic
: Romania
: 2013
Disponibilitate: 0

Luminita Oprea
Advertising / PR / Media
"CSR-ul" va deveni in urmatorii ani o disciplina axata pe riscuri, care estimeaza valoarea financiara...
: Universul Juridic
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:207.00
MARTIN LINDSTROM
Advertising / PR / Media
Branduri senzoriale este o operă capitală care ne explică în ce constau distincţiile între cele...
: Publica
: Romania
: 2009
Disponibilitate: 0

ARMIN BROTT, SERGIO ZYMAN
Advertising / PR / Media
Felul în care companiile fac afaceri în ziua de azi nu numai că nu îmbunătăţeşte...
: Publica
: Romania
: 2008
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:155.00
PATRICK BARWISE, SEAN MEEHAN
Advertising / PR / Media
Cum să câştigi clienţi şi să-i păstrezi oferindu-le ceea ce contează mai mult.„Secretul” constă în...
: Publica
: Romania
: 2008
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:210.00
Larisa Toader
Advertising / PR / Media
: Universul Juridic
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:80.00
MARTIN LINDSTROM
Advertising / PR / Media
Trucuri prin care companiile ne manipulează mințile si ne conving să cumpărăm....
: Publica
: Romania
: 2013
Disponibilitate: 0

Martin Lindstrom
Advertising / PR / Media, Afaceri / Business, Economie / Finante, Dezvoltare personala
Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm....
: Publica
: Romania
: 2011
ISBN: 978-973-1931-59-3
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
HERMAWAN KARTAJAYA, IWAN SETIAWAN, PHILIP KOTLER
Advertising / PR / Media
În ultimii şaizeci de ani, marketingul a trecut de la a fi centrat pe produse...
: Publica
: Romania
: 2010
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
DAN HILL
Advertising / PR / Media
Timp îndelungat, emoţiile au fost ignorate şi la mare preţ au fost raţiunea şi eficienţa....
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:295.00
JACQUES SÉGUÉLA
Advertising / PR / Media
Dacă este să-l credem pe Jacques Séguéla, “comunicăm numai prin injecţii de imaginar”. Într-o asemenea...
: Publica
: Romania
: 2009
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:160.00
Fred E.Hahn, John Caples
Advertising / PR / Media
De exemplu, veţi învăţa cum să: scrieţi titluri de efect creşteţi puterea de vânzare a textului din...
: Publica
: Romania
: 2008
Disponibilitate: 0

Viata mea in publicitate  Publicitate stiintifica
-24 %
Claude C. Hopkins
Advertising / PR / Media, Afaceri / Business, Profesii / Meserii,
Marketing de piata. Sampling pe baza de cupoane. Cercetare asupra sloganelor. Toate acestea sunt practici...
: Publica
: Romania
: 2007
ISBN: 9789738836518
: foarte bună
: 248
Disponibilitate: 2
:165.00
: 125.00
GARY VAYNERCHUK
Advertising / PR / Media
„O carte pentru cei cărora le pasă cu adevărat. Încă o dată, Gary ne arată...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: 0

Gary Vaynerchuk
Advertising / PR / Media
„„Oricine dorește o super-realizare profesională trebuie, cu orice preț, să învețe tehnicile lui Gary Vee....
: Publica
: Romania
: 2012
ISBN: 978-606-8360-09-6
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:195.00
Don Yaeger, Ryan Blair
Advertising / PR / Media
Cartea de faţă îi va inspira şi îi va ghida pe oamenii care sunt dispuşi...
: Publica
: Romania
: 2012
ISBN: 978-606-8360-14-0
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
SCOTT BERKUN
Advertising / PR / Media
În acest volum plin de haz şi extrem de practic, scriitorul şi vorbitorul profesionist Scott...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
DAVID A. PRICE
Advertising / PR / Media
Povestea succesului unei companii. ...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
TOM PETERS
Advertising / PR / Media
Drumurile bătătorite nu duc spre succes. Această carte este plină de energie şi de profunzime. Ea...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:295.00
DAVID HEINEMEIER HANSSON, JASON FRIED
Advertising / PR / Media
REWORK dezvăluie o modalitate mai bună şi mai uşoară de a reuşi în afaceri. Citeşte-o...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
TONY HSIEH
Advertising / PR / Media
Calea către profituri, pasiune și scop. În Cum să livrezi fericire, Tony Hsieh, CEO-ul Zappos, ne împărtăşeşte...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
JAY ELLIOT, WILLIAM S. SIMON
Advertising / PR / Media
In iLeadership, Jay Elliot ne oferă pentru prima dată oportunitatea de a-l cunoaşte pe Steve Jobs...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:275.00
RICHARD BRANSON
Advertising / PR / Media
În Afacerile, dezbrăcate, Sir Richard Branson ne împărtăşeste secretele carierei sale în business şi ne dezvăluie...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:275.00
Jeff Jarvis
Advertising / PR / Media
"N-am scris o carte despre Google, ci despre cum s-a schimbat lumea noastră. Pentru a...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: 0

GARY HAMEL
Advertising / PR / Media
Cum să câștigăm într-o lume a schimbărilor implacabile, a competiției feroce și a inovației de...
: Publica
: Romania
: 2012
ISBN: 606-8360-08-9
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
GARY HAMEL, BILL BREEN
Advertising / PR / Media
"Aceasta este o carte destinată visătorilor şi oamenilor de acţiune. A fost scrisă pentru toţi...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 20 zile
:325.00
JONAS RIDDERSTRÅLE, MARK WILCOX
Advertising / PR / Media
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
JOHN P. KOTTER
Advertising / PR / Media
: Publica
: Romania
: 2010
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:195.00
LYNDA GRATTON
Advertising / PR / Media
Secretul companiilor care debordează de energie şi inovaţie....
: Publica
: Romania
: 2010
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
GARY HAMEL
Advertising / PR / Media
Cum să prosperăm în vremuri tulburi făcând din inovaţie un model de viaţă....
: Publica
: Romania
: 2010
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:275.00
JOHN P. KOTTER
Advertising / PR / Media
John Kotter ajunge la concluzia că, astăzi, mii de companii suferă de un surplus de...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
Tom Peters
Advertising / PR / Media
50 de moduri în care vă puteţi transforma din angajat într-un brand care exprimă distincţie,...
: Publica
: Romania
: 2009
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:175.00
HENRY MINTZBERG
Advertising / PR / Media
Această carte este o lectură esenţială pentru toţi cei care, într-o organizaţie, sunt influenţaţi de...
: Publica
: Romania
: 2008
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:185.00
Jonas Ridderstrale, Kjell Nordstrom
Advertising / PR / Media, Afaceri / Business, Marketing / Management
Funky Business se află pe locul 16 într-un top al celor mai bune cărţi de...
: Publica
: Romania
: 2007
ISBN: 9789738836501
: bună
: 312
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:135.00
CHARLES LEADBEATER
Advertising / PR / Media
Noi-gândim tratează conflictul dintre colaborarea masivă, care i-a cucerit pe toţi cei conectaţi la internet, şi...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
JOSEPH E. STIGLITZ
Advertising / PR / Media
Cum societatea divizată din ziua de astăzi ne pune în pericol viitorul....
: Publica
: Romania
: 2013
Disponibilitate: 0

JAMES MONTIER
Advertising / PR / Media
Minighidul de comportament investițional o să vă călăuzească într-un tur organizat de inspectare a celor mai...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:195.00
PAUL KRUGMAN
Advertising / PR / Media
„Această carte este despre depresiunea economică în care s-au afundat Statele Unite și multe alte...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:325.00
TYLER COWEN
Advertising / PR / Media, Afaceri / Business, Economie / Finante, Dezvoltare personala
Calea către prosperitate într-o lume dezorganizată. ...
: Publica
: Romania
: 2012
: 287
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:245.00
TOMAS SEDLACEK
Advertising / PR / Media
În căutarea sensului economic, de la Ghilgameș la Wall Street....
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: 0

GEORGE AKERLOF, RACHEL KRANTON
Advertising / PR / Media
Cum identitatea ne influențează munca, salariile și bunăstarea....
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:295.00
ANDREJ VIZJAK, VASILE IUGA
Advertising / PR / Media, Afaceri / Business, Economie / Finante
Companii care au învins criza. Cartea de faţă demonstrează, cu numeroase exemple, din România şi...
: Publica
: Romania
: 2012
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:395.00
HYMAN P. MINSKY
Advertising / PR / Media
În opera sa capitală, Minsky îşi prezintă propria teorie financiară a investiţiilor, una deschizătoare de...
: Publica
: Romania
: 2011
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:375.00
THORSTEIN VEBLEN
Advertising / PR / Media
Munca este brăţară de aur, se spune. Dar nu e greu să vezi că unii...
: Publica
: Romania
: 2009
Disponibilitate: 0

DAVID M. SMICK
Advertising / PR / Media
Lumea e rotundă a primit în 2009 medalia de aur din partea Axiom Business Book Awards,...
: Publica
: Romania
: 2009
Disponibilitate: La comandă în 15 zile
:275.00