In ultimele doua decenii piata comunicarii institutionale din Romania s-a schimbat in permanenta, pornind practic de la zero, de la o cultura inchisa, a secretomaniei, care folosea informatia in scopuri preponderente propagandistice si ideologice. Rolul relatiilor publice si al comunicarii in aproape orice demers ce se adreseaza spatiului public a devenit din ce in ce mai mare, nu doar in scopul obtinerii de avantaje materiale, dar si pentru castigarea unor pozitii simbolice pe o piata reala sau virtuala. Ideea realizarii acestui Ghid a aparut ca urmare a experientelor institutionale personale din perioada 2004- 2008 care care mi-au aratat ca, desi in mediul privat si, din ce in ce mai frecvent – desi nu intotdeauna in mod constant si profesionist – in cel politic, modul in care se comunica este foarte aproape de standardele occidentale, mediul institutional, in special la nivelul organismelor centrale cu care am avut o directa experienta, nu a finalizat inca procesul insusirii completa a alfabetului dialogului de baza cu opinia publica. Importanta unei comunicari eficiente, organizate si care urmareste rezultate ce merg dincolo de organizarea unui eveniment nu este intotdeauna constientizata pe deplin.